COMHEM
Den 1 okt 2020 byter föreningen bredbandsleverantör från Telenor till Comhem. 

Men redan nu kan ni beställa router från ComHem och koppla in den i ComHem's uttag. Ta kontakt med ComHem’s Kundtjänst på tel. 90 222. 

När du fått hem din router följer du installationsanvisningarna och kopplar upp dina nätverksprodukter (PC, Laptop, Mobiltelefoner, Smart TV m.m.) mot den nya routern. Kontakta ComHem Kundtjänst vid problem.

Har du IP-telefoni med Telenor ska du be ComHem att ta över ditt telefonnummer till dem. Övrig telefoni berörs inte av bytet.

Mailkonton hos Telenor, d.v.s. <namn>@bredband.net, kommer att stängas ner den 1 oktober.

Skapa en ny e-post: Om du inte redan har en annan e-postadress som du kan använda så rekommenderar vi dig att skapa en hos till exempel Googles Gmail eller Microsofts Outlook, som erbjuder moderna, enkla och flexibla e-posttjänster.
Innan din ...@bredband.net mejl stängs ner kan du överföra till din nya mejladress.

Eventuella extra tv-kanaler från Telenor berörs inte av leverantörsbytet.
 
I ComHem's utbud finns 18 analoga tv-kanaler som ingår i hyran. Byte av analog till digital TV från ComHem sker den 8 september 2020. Redan i dag kan man byta från analog till digital mottagning på sin TV (av ett modernare slag).

Kostnaden för internetuppkopplingen på 125 kr ligger som tillägg på avgiften och kommer inte att höjas i dagsläget. Om man vill ha andra extratjänster från ComHem, t.ex högre hastighet, så ska 125 kr dras ifrån kostnaden av de man vill ha utöver internetuppkopplingen.


Telefon till ComHems kundservice: 0771 - 55 00 00

Öppet vardagar 08.00-21.00, lördagar och helgdagar 09.00-18.00

Till ComHems hemsida, klicka  här  

Telenor/Bredbandsbolaget                       

30 sept 2020 upphör bredbandsleverans från Telenor/Bredbandsbolaget. Den router som idag finns från dem kommer inte att fungera efter 1 okt 2020.

Telefon till Kundservice: 020-222222

Öppet alla dagar 10.00-20.00